firmalogo boesen entreprise
firmalogo lyngby foto
firmalogo tænk visuelt
firmalogo hos
firmalogo hørhus cykler
firmalogo robotbix
PRØV VORES LOGO PRISBEREGNER

Hos Dam Graphics ønsker vi at skabe unikke firmalogoer til gode priser. Vi ønsker ikke at levere “samlebånds-logoer”, men logoer med tanker og research bag. Gennem en god dialog, vil vi finde ind til kernen i din virksomhed og udtrykke det gennem et unikt logo.

Hvis du gerne vil gå skridtet videre end blot firmalogo, tager vi dig gerne med på en udviklende rejse, der giver hele din virksomheds visuelle udtryk en gennemarbejdet identitet.

Dette kan du læse mere om her

Logo design fra kontakt til færdigt firmalogo

1. Indledende dialog

Vi tager en snak og koordinerer vores tanker så godt som muligt.

2. Research

Jeg starter det vigtige forarbejde før det grafiske arbejde går igang. Jeg undersøger dit marked og konkurrenter, og finder frem til hvor du skal positionere dig på markedet.

3. Skitsering

Jeg tager min tegneblok frem, og begynder at skitsere forskellige idéer og tanker, som jeg har dannet udfra dialogen med dig og min egen research. Denne fase kan være rodet og forvirrende, men ender altid ud i noget konkret.

4. Konkretisering

Den eller de bedste idéer fra skitsefasen vælges ud fra mængden, konkretiseres, og sendes til dig.

5. Korrektur

Du kommenterer på det forslag jeg har sendt til dig, og kommer med feedback. Nogle gange rammer 1. forslag plet, andre gange er vores fælles forståelse lidt i ubalance, og der skal nogle korrekturrunder til.

6. Færdigt resultat

Når du har godkendt det endelige firmalogo giver vi hinanden thumps up og takker for godt samarbejde. Jeg sender alle forskellige filformater til web og tryk. Herunder knivskarp vektorgrafik, som kan skaleres til alle størrelser uden tab af kvalitet, så du kan bruge det nye logodesign på alt fra små visitkort til store facadeskilte.

Ronni LarsenLocal Alex

Yderst kompetent arbejde og kan kun anbefales herfra.

Bjarke TornagerMy Curio

Thomas gjorde et fortrinligt stykke arbejde, lige fra hjælp med idé udvikling, til design af selve vores virksomhedspræsentation. Alle deadlines blev overholdt, og oftest blev milepælene nået hurtigere end aftalt. Slutproduktet blev af yderst høj kvalitet, hvilket sidenhen er blevet bekræftet af forskellige samarbejdspartnere.

Anja RavnRavnDeLuxe

BINGO!!! Thomas får mine varmeste anbefalinger for et fantastisk udført arbejde med fremstilling af logo. Her får du en seriøs og professionel håndværker, der ikke gir op før kunden er tilfreds. TAK!"

Thor AndersenCafe Livingstone

Det har været en fornøjelse at arbejde med thomas.. opgaven var forstået med det samme og jeg må sige at gennem de sidste 12 år hvor jeg har arbejdet sammen med større og mindre reklame bureauer så har thomas haft den bedste og hurtigste svar tid.. han holder 100% de deadlines han giver.
tusind tak for samarbejdet er sikker på vores veje krydses igen

Referencer på diverse grafisk materiale

Hvad er et godt firmalogo ?

Et godt firmalogo er for mig et genkendeligt stykke grafik, der på en simpel måde udstråler et værdisæt I som virksomhed kan stå inde for. Dette kan gøres på mange måder, bare man er tro mod et stærkt koncept, som danner udgangspunkt for alle streger der bliver tegnet.

Konceptet er logoets omdrejningspunkt, og hvis dette ignoreres vil det ofte resultere i et tilfældigt og ligegyldigt design, der er svært at forholde sig til. Det er vigtigt at der er stærk symbolik og udstråling i jeres logo.

En anden vigtig tinig er det rent tekniske. Hvordan skal et logo egentligt tegnes? Det skal tegnes i Vektorgrafik. Læs hvorfor herunder.

Derfor skal dit logo være i vektorgrafik

Når du får lavet et firmalogo, skal du være opmærksom på, hvilket format det er i. Logoets format har stor betydning for dets kvalitet på en hjemmeside, på papir, et banner og så videre.

Vektorgrafik vs. Pixelgrafik

Eftersom et firmalogo ofte skal bruges til flere forskellige platforme er vektorgrafik det rigtig format. Med et logo i vektorgrafik kan det bruges i flere forskellige størrelser, baggrunde og i en eller flere farver. Fordelen ved et logo i vektorgrafik er, at det bibeholder kvaliteten i alle grafiske processer, fordi logoet kan formindskes og forstørres uden at gå på kompromis med kantskarpheden.

Hvis dit firmalogo er i pixelgrafik, så er størrelsen fastlagt. Når logoet skal være større eller mindre, vil det gå udover grafikken, som bliver grynet og uskarp. Teknisk er der også en udfordring, hvis du skal styre farvekvaliteten.

Skalerbart format

Hvis du ønsker et logo, hvor det kan genkendes i både en stor eller lille størrelse, så skal det laves i et skalerbart format. Der skal være mulighed for, at dit logo kan skaleres helt ned til 1×1 centimeter samt kunne sættes op på et stort banner uden at miste sin skarphed. For at få sit logo i et skalerbart format, skal det laves i vektorgrafik.

Illustrator vs. Photoshop

Når du får lavet dit logo er det en udbredt misforståelse at det skal laves i Adobe Photoshop. Adobe Illustrator, eller et andet vektorprogram er det eneste rigtige valg. I Illustrator bliver dit logo lavet i vektorgrafik, hvorimod Photoshop laver logoet i rastergrafik eller pixelgrafik, der producerer bitmaps. Når det kommer til logodesign, er Photoshop derfor ikke en egnet software, da logoer som sagt skal være alsidige i forhold til størrelser. I og med Photoshop ikke giver dig mulighed for at lave en vektorfil, skal du enten oprette den originale fil som størrelsen på et billboard (og krympe det ned derfra) eller være nødt til at lave logoet hver gang i en ny størrelse.

Forskellige formater

PNG-format:
PNG-formatet har et lavt pladsforbrug og understøtter gennemsigtighed. Formatet er lavet i pixelgrafik og er dermed ikke skalerbart.

JPEG-format:
JPEG-formatet er anvendeligt til både tryk og online brug. Formatet bruger ikke meget plads og kan let redigeres og åbnes uden brug af specielle programmer. Det er derfor et populært filformat. Formatet er lavet i pixelgrafik og understøtter ikke gennemsigtighed.

GIF-format:
GIF-formatet anvendes især til animationer, da flere billeder kan gemmes i den samme fil. Formatet har et lavt pladsforbrug, understøtter gennemsigtighed og har kun 256 farver. Det er et pixelformat, der er egnet til online brug og ikke til tryksager.

SVG-format:
SVG-formatet er et kompakt format, hvor der ikke er gået på kompromis med kvaliteten hverken ved brug på internettet eller på trykte medier. I og med det er lavet i vektorgrafik, kan det bruges til alt, uden at det går udover logoets detaljer og skarphed.

EPS-format:
EPS-formatet står for Encapsulated PostScript og er lavet i vektorgrafik. Denne fil bruges oftest i Adobe Illustrator og kan indeholde både tekst og grafik.

AI-format:
AI-formatet er i vektorgrafik og er et udbredt format til logoer. Med et logo i AI-format kan du nemt ændre på størrelsen, men det kræver ofte et bestemt billedprogram.

PS-format:
PS-formatet kan indeholde enten vektorgrafik, rastergrafik eller tekst. Formatet kan printes ud på en PostScript printer, uden at du skal bruge en applikation. I dag er PS-filer erstattet af blandt andet PDF-filer.

PDF-format:
PDF-filer kan indeholde enten pixelgrafik eller vektorgrafik. Du skal derfor være opmærksom på, hvilket format din PDF-fil er i, da den ellers ikke kan forstørres, formindskes, animeres m.m.

firmalogo hørhus cykler