Få designet et unikt firmalogo

Hos os er dit logo gennemarbejdet

 

 

Se video

Se referencer i stor format længere nede på siden.

Bestil eller spørg ind til vores logopakker






Ultra-dedikeret logodesigner!

 

Jeg bliver svimmel af et dårligt designet logo

 

Knivskarp vektorgrafik (skalerbar grafik)

Er du i tvivl om vektorgrafik betyder? Læs forklaringen her

Filer til web og tryk (jpg, png, pdf, ai, eps, svg)

 

h

Designmanual, der beskriver din virksomheds visuelle identitet

 


Jeg elsker at lave et godt firmalogo og er ultradedikeret

 

Jeg bliver svimmel af et dårligt designet logo

 

Du vil modtage knivskarp vektorgrafik

 

Du får filer til web og tryk (jpg, png, pdf, ai, eps, svg)

 

h

Designguide der beskriver farvekoder og skriftyper, og derved danner grundlaget for din virksomheds visuelle identitet

 



Bestil et uforpligtende tilbud





    Discount

    1495

    Kr.
    + moms

  • • I den pakke bruger jeg typisk 2 timer på at designe dit logo
  • • Jeg designer den idé der umiddelbart falder mig ind.
  • • Kan du ikke lide logoforslaget, tilbyder jeg 1 revision.
  • Med revision menes små justeringer i formen, farver, skrifttype, mm.

    Premium

    3000

    Kr.
    + moms

  • • I den pakke bruger jeg typisk 5 timer på det første udkast.
  • • Jeg leger med forskellige idéer, prøver mig frem, og sender ikke et forslag til dig før jeg selv mener det sidder 100% i skabet.
  • • 100% tilfredshedsgaranti.
  • Dvs. jeg ikke stopper med at designe før du er tilfreds, og kommer gerne med nye forslag.

    Visuel Identitet

    9900

    Kr.
    + moms

  • • ALT FRA Premium-pakken
  • + DESIGN MANUAL

    som indeholder
    • • Logobrug og versioneringer
    • • Visitkortdesign
    • • Fakturadesign, Kuvertdesign
    • • Skriftyper og skriftstørrelser
    • • Farvekoder
    • • Eksempler på trykt markedsføring
    • • Eksempler på annoncer
    • • Standardmails/signaturer
    • • Skabeloner til nyhedsbreve
    • • Forsidedesign af Hjemmeside (+1495 kr.)
    • Indhold i designmanualen kan aftales individuelt

    Discount

    1495

    Kr.
    + moms

  • • I den pakke bruger jeg typisk 2 timer på at designe dit logo
  • • Jeg designer den idé der umiddelbart falder mig ind.
  • • Kan du ikke lide logoforslaget, tilbyder jeg 1 revision.
  • Med revision menes små justeringer i formen, farver, skrifttype, mm.

    Premium

    3000

    Kr.
    + moms

  • • I den pakke bruger jeg typisk 5 timer på det første udkast.
  • • Jeg leger med forskellige idéer, prøver mig frem, og sender ikke et forslag til dig før jeg selv mener det sidder 100% i skabet.
  • • 100% tilfredshedsgaranti.
  • Dvs. jeg ikke stopper med at designe før du er tilfreds, og kommer gerne med nye forslag.

    Visuel Identitet

    9900

    Kr.
    + moms

  • • ALT FRA Premium-pakken
  • + DESIGN MANUAL

    som indeholder
    • • Logobrug og versioneringer
    • • Visitkortdesign
    • • Fakturadesign, Kuvertdesign
    • • Skriftyper og skriftstørrelser
    • • Farvekoder
    • • Eksempler på trykt markedsføring
    • • Eksempler på annoncer
    • • Standardmails/signaturer
    • • Skabeloner til nyhedsbreve
    • • Forsidedesign af Hjemmeside (+1495 kr.)
    • Indhold i designmanualen kan aftales individuelt



Jeg er en passioneret logodesigner med fokus på detaljen, og et sammenhængende logo koncept.


Logo design fra kontakt til færdigt firmalogo


w

1. Indledende snak

Vi tager en snak og koordinerer vores tanker så godt som muligt.

2. Research

Jeg starter det vigtige forarbejde før det grafiske arbejde går igang. Jeg undersøger dit marked og konkurrenter, og finder frem til hvor du skal positionere dig på markedet.

l

3. Skitsefase

Jeg tager min tegneblok frem, og begynder at skitsere forskellige idéer og tanker, som jeg har dannet udfra dialogen med dig og min egen research. Denne fase kan være rodet og forvirrende, men ender altid ud i noget konkret.

4. Konkretisering

Den eller de bedste idéer fra skitsefasen vælges ud fra mængden, konkretiseres, og sendes til dig.

5. Korrektur

Du kommenterer på det forslag jeg har sendt til dig, og kommer med feedback. Nogle gange rammer 1. forslag plet, andre gange er vores fælles forståelse lidt i ubalance, og der skal nogle korrekturrunder til.

6. Færdigt resultat

Når du har godkendt det endelige firmalogo giver vi hinanden thumps up og takker for godt samarbejde. Jeg sender alle forskellige filformater til web og tryk. Herunder knivskarp vektorgrafik, som kan skaleres til alle størrelser uden tab af kvalitet, så du kan bruge det nye logodesign på alt fra små visitkort til store facadeskilte.

Referencer på firmalogo

Firmalogo Biltek
Firmalogo MyCurio
Firmalogo MyCurio
Firmalogo Love Fodpleje
Firmalogo Endroid
Firmalogo Gottlebs
Firmalogo Flyon
Firmalogo Glad Teknik

Bestil et uforpligtende tilbud

 

KLIK HER

Hvad er et godt firmalogo ?

Et godt firmalogo er for mig et genkendeligt stykke grafik, der på en simpel måde udstråler et værdisæt I som virksomhed kan stå inde for. Dette kan gøres på mange måder, bare man er tro mod et stærkt koncept, som danner udgangspunkt for alle streger der bliver tegnet.

Konceptet er logoets omdrejningspunkt, og hvis dette ignoreres vil det ofte resultere i et tilfældigt og ligegyldigt design, der er svært at forholde sig til. Det er vigtigt at der er stærk symbolik og udstråling i jeres logo.

En anden vigtig tinig er det rent tekniske. Hvordan skal et logo egentligt tegnes? Det skal tegnes i Vektorgrafik. Læs hvorfor herunder.

Derfor skal dit logo være i vektorgrafik

Når du får lavet et firmalogo, skal du være opmærksom på, hvilket format det er i. Logoets format har stor betydning for dets kvalitet på en hjemmeside, på papir, et banner og så videre.

Vektorgrafik vs. Pixelgrafik


Eftersom et firmalogo ofte skal bruges til flere forskellige platforme er vektorgrafik det rigtig format. Med et logo i vektorgrafik kan det bruges i flere forskellige størrelser, baggrunde og i en eller flere farver. Fordelen ved et logo i vektorgrafik er, at det bibeholder kvaliteten i alle grafiske processer, fordi logoet kan formindskes og forstørres uden at gå på kompromis med kantskarpheden.

Hvis dit firmalogo er i pixelgrafik, så er størrelsen fastlagt. Når logoet skal være større eller mindre, vil det gå udover grafikken, som bliver grynet og uskarp. Teknisk er der også en udfordring, hvis du skal styre farvekvaliteten.

Skalerbart format


Hvis du ønsker et logo, hvor det kan genkendes i både en stor eller lille størrelse, så skal det laves i et skalerbart format. Der skal være mulighed for, at dit logo kan skaleres helt ned til 1x1 centimeter samt kunne sættes op på et stort banner uden at miste sin skarphed. For at få sit logo i et skalerbart format, skal det laves i vektorgrafik.


Illustrator vs. Photoshop


Når du får lavet dit logo er det en udbredt misforståelse at det skal laves i Adobe Photoshop. Adobe Illustrator, eller et andet vektorprogram er det eneste rigtige valg. I Illustrator bliver dit logo lavet i vektorgrafik, hvorimod Photoshop laver logoet i rastergrafik eller pixelgrafik, der producerer bitmaps. Når det kommer til logodesign, er Photoshop derfor ikke en egnet software, da logoer som sagt skal være alsidige i forhold til størrelser. I og med Photoshop ikke giver dig mulighed for at lave en vektorfil, skal du enten oprette den originale fil som størrelsen på et billboard (og krympe det ned derfra) eller være nødt til at lave logoet hver gang i en ny størrelse.


Forskellige formater


PNG-format:
PNG-formatet har et lavt pladsforbrug og understøtter gennemsigtighed. Formatet er lavet i pixelgrafik og er dermed ikke skalerbart.

JPEG-format:
JPEG-formatet er anvendeligt til både tryk og online brug. Formatet bruger ikke meget plads og kan let redigeres og åbnes uden brug af specielle programmer. Det er derfor et populært filformat. Formatet er lavet i pixelgrafik og understøtter ikke gennemsigtighed.

GIF-format:
GIF-formatet anvendes især til animationer, da flere billeder kan gemmes i den samme fil. Formatet har et lavt pladsforbrug, understøtter gennemsigtighed og har kun 256 farver. Det er et pixelformat, der er egnet til online brug og ikke til tryksager.

SVG-format:
SVG-formatet er et kompakt format, hvor der ikke er gået på kompromis med kvaliteten hverken ved brug på internettet eller på trykte medier. I og med det er lavet i vektorgrafik, kan det bruges til alt, uden at det går udover logoets detaljer og skarphed.

EPS-format:
EPS-formatet står for Encapsulated PostScript og er lavet i vektorgrafik. Denne fil bruges oftest i Adobe Illustrator og kan indeholde både tekst og grafik.

AI-format:
AI-formatet er i vektorgrafik og er et udbredt format til logoer. Med et logo i AI-format kan du nemt ændre på størrelsen, men det kræver ofte et bestemt billedprogram.

PS-format:
PS-formatet kan indeholde enten vektorgrafik, rastergrafik eller tekst. Formatet kan printes ud på en PostScript printer, uden at du skal bruge en applikation. I dag er PS-filer erstattet af blandt andet PDF-filer.

PDF-format:
PDF-filer kan indeholde enten pixelgrafik eller vektorgrafik. Du skal derfor være opmærksom på, hvilket format din PDF-fil er i, da den ellers ikke kan forstørres, formindskes, animeres m.m.