Logo pris

Prisen på et logo afhænger af, hvor afklaret du selv er med dit kommende logo. Kræver det f.eks at vi kører en proces med mange forskellige koncepter. Eller har du allerede selv en klar idé, der bare skal visualiseres i et flot stykke grafik.

Prisberegner for logo design

Få en estimeret pris på dit kommende logo
Husk at svare på alle spørgsmål


Logo stil


Opbygningen af dit logo


Har du en reference på den stil du ønsker til logoet?


Skal dit logo have 3D effekt?


Vil du have gradient i dit logo (en farve der fader over i en anden farve)


Hvad afgør prisen på et logo ?

Hvis du har søgt rundt omkring på google vil du sikkert se, at prisen på et logo design varierer en hel del. Vi har derfor lavet en prisberegner, der gør, at du kan se nogle forskellige faktorer der spiller ind. Disse faktorer varierer selvfølgelig en smule fra designer til designer, men ikke desto mindre har vi i vores prisberegner implementeret nedenstående faktorer i udregningen af prisen:

  1. Vurderede tidsforbrug
  2. Type af logo
  3. Kompleksiteten
  4. Skal der 3D effekt?
  5. Har du selv en klar idé til grafisk stil, eller ønsker du vi kommer med flere udkast stilen.

Tid

Hvis vi starter med tid er det umuligt at sige 100%, da hver kunde varierer, og det samme gør de enkelte logoer. Hos Damgraphics har vi derfor i vores prisberegner, samlet data for de sidste mange logoer vi har designet og udregnet et gennemsnits tidsforbrug udfra det. Dette gør at vi kan tilbyde en fast pris vi er trygge ved. For nogle kunder betyder det, at vi overstiger vores estimeret tidsforbrug – og for andre kunder betyder det, at vi bruger mindre tid. Men prisen er det samme.

Type af logo (logo opstilling)

Et af de mest brugte logo opstillinger er “symbol + firmanavn”. Dvs et flot stykke grafik suppleret med navnet på din virksomhed i en matchende skrifttype. Her ligger arbejdet i at skabe en sammenhæng mellem symbolet og firmanavnet, så det kommer til at fremstå som ét logo – og ikke to forskellige ting, der er tilfældigt sat sammen. Men der findes også andre typer. F.eks:

  • Maskot logo
  • Tekst logo (kun tekst)
  • Våbenskjold
  • 3D logo

Disse forskellige typer af logoer tager i gennemsnit ikke lige lang tid at lave. Derfor er det en faktor der spiller ind i vores prisberegner.

Kompleksitet

I forhold til kompleksiteten af logo designet, vil mange designere sige, at det også tager tid at skabe enkelthed og simplicitet – fordi det betyder at man skal køre en proces med at skære det hele ind til benet, og derfor fravælge det uvæsentlige. Det er ikke nemt at udtrykke en stor virksomhedsvision, i et simpelt stykke grafik. Og mange virskomheder må også, som processen skrider frem, erkende at det ikke nødvendigvis er alle virksomhedens visioner, der er lige væsentlige i et logo. Vi anbefaler 9 ud af 10 gange en simpel og enkel stil fremfor en kompleks.
Dog har vi, selvom enkelthed også tager tid, erfaret at det tager længere tid med en kompleks stil. Selve tegnearbejdet er krævende, og samtidig er kunder, der ønsker en kompleks stil ofte selv meget i tvivl om deres logo og virksomhed. Lad mig give et eksemplel:

En kunde driver en multiservice, der tilbyder alt indenfor håndværkbranchen. Derudover ejendomsservice, mandskabdudlejning, og erhvervsrengøring. Kunden vil gerne have det hele implementeret i logoet. Ikke i form af en samlende grafik, men i stedet et værktøj for hvert fag. Dette er krævende at tegne, og når det hele er tegnet op erkender kunden, at det faktisk var federe blot at bruge firmaets initialer som grafik.

Dette gør i mange tilfælde processen kringlet og ustruktureret. Derfor er det en faktor, der også spiller ind i vores prisberegner.

3D effekt og gradienter

I forlængelse af kompleksitet har vi ekstra ting, der “pifter” et logo op. F.eks 3D effekter og gradienter. Nogle gange er dette blot en måde at få en dårligt logo koncept til at fremstå spiseligt. Andre gange giver det faktisk rigtig god mening. Dog er det noget, der påvirker arbejdet med logoet, og derfor er det endnu en faktor i vores beregning af pris.

Jamen – jeg aner jo ikke hvad jeg vil have ?!

Dette er helt OK, og vi kan også bedst lide selv at vurdere, hvor du skal positionere dig i din branche. Det betyder bare, at vores kunder ofte har brug for at se mere end ét forslag, da de også, når alt kommer til alt, har en holdning når der noget konkret på bordet. Derfor indsætter vi her tid til research af din branche, og bruger tid på at finde frem til din virksomheds stil. Derfor er dette også en faktor i vores pris beregner.