Visuel Identitet

– få en gennemarbejdet grafisk linje

Skal din virksomhed også skille sig ud fra mængden ?
Ja selvfølgelig skal den det! – Læs hvorfor her

 

Se video

Få en uforpligtende dialog






Hos Dam Graphics ønsker vi at skabe grafiske mirakler for dig og din virksomhed. Vi ønsker ikke blot at give din virksomhed en overfladepolering. Sammen med dig vil vi skabe en dybdegående visuel identitet, der tager dit brand seriøst, og styrker værdierne i din virksomhed.

 

Vi ved, at en gennemarbejdet grafisk linje, giver resultater på bundlinjen. Kunderne danner sig et indryk af din virksomhed på et split sekund. Udnyt dette, og kom et skridt foran konkurrenterne allerede fra starten af.

Det vigtigste element i den visuelle identitet er designmanualen. Med den i hånden får I et overblik over de grafiske tiltag, og hvordan de skal implementeres i jeres virksomhed.

 

Visuel Identitet til virksomheder

 

Visuel Identitet - Firmalogo

Visuel Identitet - Hjemmeside

Visuel Identitet - Trykt markedsføring

i

Visuel Identitet - Brevpapir, fakturadesign, mv.

Visuel Identitet - Butiksindretning og facadedesign

h

Visuel Identitet - Designmanual, der samler hele din virksomheds visuelle identitet

Hvad er en visuel identitet?

En visuel identitet, er det samlede grafiske indtryk dine kunder bevidst eller ubevidst forbinder med din virksomhed. Det vil sige dit logo som det vigtigste element. Derudover farver, hjemmeside, visitkort, skrifttype, skilte, konvolutter, mailsignatur, butiksudformning, for blot at nævne nogle eksempler.

For den seriøse virksomhed, der ønsker at danne et stærkt og tydeligt brand, er det vigtigt at der er en klar og bevidst sammenhæng mellem disse elementer. Det handler om at danne en helhed, og have en bevidst strategi for at vise omverdenen hvem man er og hvad man står for. Der er i de fleste brancher stor konkurrence, og det er nemt for kunderne at vælge den næste i køen. Derfor er førstehåndsindtrykket det essentielle for at skabe kontakt. Med en stærk visuel identitet skaber du genkendelighed.

Du kan være den bedste tømrermester i verden, men det er meget mere end blot dine håndværksmæssige kvalifikationer, der gør at kunderne vælger lige præcis dig. En anbefaling fra en tidligere kunde kan være én grund, men et stærkt og tydeligt visuelt signal der understøtter dit værdigrundlag kan være en anden. Måske har en kunde tilfældigvis set din firmabil køre rundt i byen, fordi du fangede hans blik med et knivskarpt logo. Dernæst googler han dit navn og finder frem til din hjemmeside. Her opfatter han at f.eks din baggrundsfarve på hjemmesiden er den samme som farven på firmabilen. Dernæst er skrifttypen som du brugte på firmabilen også brugt her. Han klikker lidt rundt på siden og ender med at spørge ind til dine priser fra kontaktformularen på din hjemmeside. Du svarer pænt pr. mail, og sidst i mailen er din mailsignatur også opsat med logo og de farver som han hidtil er blevet præsenteret for.

Alt i alt er dette greb der gør, at kunden opfatter dig som seriøs, og danner sig et indtryk af dit brand som værende troværdigt. Måske bliver du ikke valgt i første omgang, men du er lagret et sted i hans underbevidsthed. Næste gang han støder på din firmabil nede i byen, er han et lille skridt tættere på det købs-givende opkald.

Spørgsmål ?

Ring til Thomas eller benyt kontaktformularen øverst på siden

42 42 22 90

Vigtige elementer i en sammenhængende visuel identitet

 

Designmanualen samler den grafiske linje

Designmanualen samler hele den visuelle identitet, og beskriver hvordan den skal benyttes i din virksomhed. Det kan f.eks være hvilke farvekoder og skrifttyper der skal benyttes, og hvordan jeres logo benyttes i forskellige sammenhænge. Alt i alt er designmanualen med til at sikre ensarthed i hele den grafiske linje.

 

Jeres logo er det folk husker

Logoet er det første mange tænker på i forbindelse med en visuel identitet, hvilket er med god grund. Logoet har en stor signalværdi, og er ofte det folk husker når de har forladt dit univers igen. Derfor bør der ikke gås på kompromis på dette punkt. Der skal overvejes hvordan logoet kan kommunikere værdierne i din virksomhed, på en simpel, stilren, og velovervejet måde.

 

Hjemmesiden skal høste kontaktoplysninger på potentielle kunder

Hjemmesiden er i mange tilfælde virksomhedens vigtigste salgs-kanal. Det er også her den grafiske linje for alvor skal stå sin prøve. Til forskel fra trykt markedsføring, er der her snakke om en interaktiv platform, der både skal have det rigtige visuelle udtryk, men også være intuitiv at navigere rundt på. Mange betragter blot en hjemmeside som noget man “bare skal have”, uden at tænke videre over hvilken værdi den egentligt giver. Men hele formålet med hjemmesiden er at samle leads (kontaktoplysninger) gennem intelligente formularer (også kaldet CTA=Call to Action) placeret udvalgte steder på hjemmesiden. F.eks som kontaktformularen øverst på denne underside. Hvis en hjemmeside ikke samler leads, har den groft sagt ikke nogen værdi. Det er I hvert fald svært at måle værdien. Derfor er det utrolig vigtigt at tage denne disciplin seriøst, og opsætte den korrekte måling (tracking), så man gennem konkret data kan se hvor sine kunder kommer fra.

 

Visitkortet minder dine kunder om din berettigelse igen og igen

Visitkortet tager du med til møder med nye kunde eller samarbejdspartnere. Når du udleverer dit visitkort ved du, at modtageren bliver mindet om din virksomhed efter mødet er afsluttet.  Derfor er det også vigtigt at visitkortet udstråler værdierne i din virksomhed.

 

Mailsignaturen er kompromisernes kunst

Mailsignaturen skal selvfølgelig også følge den samme grafiske linje som resten… men hov nej, dette er desværre ikke altid muligt. At få lavet en mailsignaturer er kompromisernes kunst. For det første kan du ofte ikke vælge ret mange skrifttyper. Og hvis du kan er det ikke sikkert din modtager kan læse den skrifttype. Et svar på dette kan være at få udviklet en HTML-signatur. Det smarte ved denne er, at du kan loade skrifttyper fra googles database, men det er ikke altid det er en af disse skrifttyper, der er benyttes til netop din visuelle identitet. Måske har I fået udviklet jeres egen skrifttyper, eller I benytter en skriftype fra Microsoft som ikke kan loades fra nettet.
Derudover vil der også være et kompromis ift. jeres logo. Hvis I skal være 100% sikre på, at jeres logo altid vises gennem en lang mailkorrespondance, skal billedet loades fra en server på nettet. Men de fleste mailprogrammer blokerer eksterne billedfiler beliggende på en server, indtil modtageren har accepteret det. Derfor vil modtageren ikke kunne se jeres logo før en accept er foretaget.
Det samme vil gælde med evt. ikoner i mailsignaturen, som f.eks linkedin, facebook, mv.
Der er selvfølgelig altid en løsning på de fleste problemer. Men hvor den ene løsning tilvælges, fravælges automatisk den anden. Derfor må fordele og ulemper overvejes, når der skal udvikles en HTML-signatur, der fungerer godt for netop jer.

Cases